professional product support service

STAY AHEAD WITH CPS

Behoud de voorsprong en maximaliseer de uptime met Canon Professional Services. De professionele productsupportservice die je helpt je bedrijf en apparatuur op koers te houden, ongeacht de obstakels.

  • Profiteer van kortingen tot wel 20%

    Met het hoogste niveau van het CPS-lidmaatschap ontvang je een korting van 20% op alle reparaties, services en onderhoud. Hierdoor blijft je apparatuur volledig operationeel voor minder geld.

  • Gratis verzending

    Profiteer van gratis 'next day shipping' op werkdagen wanneer je je producten naar Canon stuurt, zodat je werk nooit achterstand oploopt terwijl je producten bij ons zijn.

  • Hoogwaardig onderhoud

    Plan vooruit, voorkom storingen en houd je product in optimale staat, door je product naar ons te sturen voor tijdig onderhoud.

  • Speciale CPS-supportlijn

    Krijg voorrang bij onze professionele productsupport om mogelijke problemen met je zakelijke apparatuur op te lossen.

  • Sessies voor organisaties met experts

    Haal het meeste uit onze live sessies, met advies en praktische tips van experts.

  • Professionele community

    Maak deel uit van een community van toonaangevende professionals.

Alle voordelen zijn onderworpen aan de Gebruiksvoorwaarden

Deelnemen

  • Maak een zakelijk account aan

    Registreer en valideer je bedrijf om een zakelijke Canon-ID te ontvangen en deel de uitnodiging met je team zodat meerdere gebruikers toegang hebben.

  • Registreer je product

    Registreer en valideer je Canon-kit. Hoe meer producten je registreert, hoe meer punten je verdient.*
    *lidmaatschap begint bij 500 punten

  • Kies je abonnement

    Hoe meer punten je verdient, hoe meer opties je hebt. Kies dus een plan dat aansluit op je bedrijfsbehoeften

  • Aanmelden

    Meld je aan en ontvang een btw-factuur voor het gekozen abonnement en haal het meeste uit je CPS-lidmaatschap

Abonnementen die bij je passen

Canon Camera

Voor kleine en middelgrote organisaties

Meest geschikt voor freelancers en kleine tot middelgrote organisaties

Kosten voor één jaar

€ 100,- excl. btw
€ 200,- excl. btw
€ 350 excl. btw

Punten om in aanmerking te komen

500 – 999
1000 – 1599
1600+

Servicekorting

Van toepassing op alle services en reparaties

10%
15%
20%

Ongelimiteerde verzending

Volgende werkdag

Inbegrepen
Inbegrepen
Inbegrepen

Onderhoudstegoed

Van toepassing op de volledige serviceprijs

€ 100,-
€ 200
€ 350

Snelle service met Fast Track voor EOS en lenzen

5 dagen
3 dagen
2 dagen

Snelle service met Fast Track voor video- en cinemacamera's

5 dagen
5 dagen
5 dagen

Leenproducten

Enkel reparaties

Nee
Op aanvraag als servicetijd
wordt overschreden
Op aanvraag

CPS Priority-helpdesk

Ja
Ja
Ja

CPS community-voordelen

- Coachingsessies
- Exclusieve aanbiedingen voor leden
- Professionele community
- Welkomstpakket

Ja
Ja
Ja

Corporate

Zakelijk

Voor middelgrote en grote organisaties die 25 tot 250 stuks apparatuur bezitten

Kosten voor één jaar

€ 1.000,- excl. btw
€ 3.000,- excl. btw
€ 5.000,- excl. btw

Kosten voor twee jaar

5% korting voor meerdere jaren

€ 1.900,- excl. btw
€ 5.700,- excl. btw
€ 9.500,- excl. btw

Kosten voor drie jaar

10% korting voor meerdere jaren

€ 2.700,- excl. btw
€ 8.100,- excl. btw
€ 13.500 excl. btw

Punten om in aanmerking te komen

2.500 - 4.499
4500 - 10.000
10.000

Servicekorting

Van toepassing op alle services en reparaties

20%
20%
20%

Ongelimiteerde verzending

Volgende werkdag

Inbegrepen
Inbegrepen
Inbegrepen

Onderhoudstegoed

Van toepassing op de volledige serviceprijs

€ 1.000
€ 2.000,-
€ 3.000

Snelle service met Fast Track voor EOS en lenzen

3 dagen
3 dagen
3 dagen

Snelle service met Fast Track voor video- en cinemacamera's

5 dagen
5 dagen
5 dagen

Leenproducten

Enkel reparaties

Op aanvraag als servicetijd
wordt overschreden
Op aanvraag als servicetijd
wordt overschreden
Op aanvraag als servicetijd
wordt overschreden

CPS Priority-helpdesk

Ja
Ja
Ja

CPS community-voordelen

- Coachingsessies
- Exclusieve aanbiedingen voor leden
- Professionele community
- Welkomstpakket

Ja
Ja
Ja

Onderhoudsdag op locatie

0
1
2

Producttraining voor technische vaardigheden

Ja
Ja
Ja

Canon Camera

Thrive together

Je wordt lid van een community vol andere gelijkgestemde
professionals die delen, leren en netwerken. Hierdoor behoud je je voorsprong.

VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ's)

  • Wat is CPS?

    Canon Professional Services is Canon's langlopende supportprogramma voor professionals en organisaties. Het is ontworpen om uitvaltijd te minimaliseren voor iedereen, van freelancers tot grote zakelijke klanten. CPS biedt kortingen op reparaties, snellere service en een onderhoudstoeslag om je apparatuur in perfecte staat te houden, en is dus de perfecte partner voor je organisatie.

  • Wie komt in aanmerking voor registratie?

    Canon Professional Services is beschikbaar voor iedereen die als organisatie is geregistreerd en voor elk bedrijf dat Canon-apparatuur gebruikt om afbeeldingen te creëren. Bedrijven moeten een actief zakelijk Canon-account hebben om een CPS-abonnement af te sluiten. Om een zakelijk account te maken, moet je een zakelijke ID aanvragen: https://businessid.canon-europe.com/b2bcustomers/s/login/SelfRegister?language=en_GB&source=itcg

  • In welke landen is CPS een betaalde service?

    Het volledige, betaalde CPS-programma wordt aangeboden in de volgende landen:
    België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

  • Wat zijn Canon-punten en hoe kun je die gebruiken?

    Voor het merendeel van de Canon-producten dat is gerelateerd aan foto- of videografie ontvang je punten. Selecteer tijdens de registratie je product om te zien hoeveel punten dat waard is. Zodra je de productinformatie hebt ingevuld, worden de punten aan je account toegevoegd. Het totale aantal punten van de producten die je registreert, bepaalt je lidmaatschapsniveau. De punten van een product kunnen na verloop van tijd minder worden en kunnen dan niet meer worden ingewisseld.

  • Welke informatie heb ik nodig om me aan te melden bij CPS?

    Het CPS-abonnement is gebaseerd op de producten die je hebt geregistreerd op je zakelijke account. Als je meer punten verzamelt, kom je in aanmerking voor meer CPS-niveaus.

  • Mijn productpunten worden in het grijs weergegeven. Wat betekent dat?

    Punten worden in het grijs weergegeven wanneer er details ontbreken en een product niet volledig is geregistreerd. Bewerk je productregistratie en vul alle details in (serienummer, land van aankoop, datum van aankoop en winkel van aankoop). Punten worden vervolgens gevalideerd en dragen bij aan je lidmaatschapsniveau.

  • Hoeveel punten is mijn kit waard?

    Meld je a.u.b. aan en voeg producten toe om erachter te komen hoeveel punten jouw kit waard is. Je hoeft de registratie niet te voltooien om te zien hoeveel punten je apparatuur waard is. Je kunt later terugkomen en de registratie afronden om je punten te ontvangen.

  • Kan ik lid worden van CPS met een kleine kit of zonder kit?

    Je verzamelt punten door producten te registreren. Je hebt minstens 500 punten nodig voordat je in aanmerking komt om een CPS-lidmaatschapsabonnement aan te schaffen.

  • Welke Canon-producten kan ik registeren?

    Meer dan 3000 Canon-producten kunnen worden geregistreerd, inclusief het merendeel van onze camera's, lenzen, printers en zelfs accessoires. Vergeet niet om zowel oude als nieuwe apparatuur toe te voegen. Ook voor Canon-producten die je in een ander land hebt gekocht, kun je punten ontvangen.

  • Waar kan ik het serienummer van een product vinden?

    Je kunt het serienummer van je spiegelreflexcamera aan de onderkant van je camera vinden, op een sticker. De serienummers van objectieven staan op verschillende plaatsen op het objectiefmodel. Meer informatie over het vinden van serienummers op Canon-producten.

  • Wat is Fast Track? Is dat gegarandeerd?

    'Meer dan 130 van de Canon-producten komen in aanmerking voor snelle Fast Track-service bij de officiële Canon Professional Service-centra.
    'Fast Track'-servicetijd is alleen beschikbaar voor producten die volledig geregistreerd zijn met alle details (serienummer, land van aankoop, datum van aankoop en winkel van aankoop) en waarvan de punten gevalideerd zijn.
    De servicetijden gelden voor maximaal drie producten per lid die tegelijkertijd in reparatie/onderhoud zijn en zijn exclusief verzendtijden. Ter vergelijking: de standaard servicetijd voor niet-CPS-producten is ongeveer tien dagen.
    De doorlooptijden kunnen niet worden gegarandeerd en worden mogelijk niet gehaald door bijvoorbeeld gebrek aan beschikbaarheid van reserveonderdelen. Canon Professional Service-centra streven er echter naar de genoemde servicetijden na te komen. Als een servicetijd om wat voor een reden dan ook niet kan worden gehaald, kom je in aanmerking voor een gratis leenproduct, afhankelijk van de voordelen van je lidmaatschapsniveau.
    Zie de Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over de berekening van doorlooptijden.

  • Waarom is de Fast Track-doorlooptijd voor mijn videocamera vijf dagen?

    De snelste doorlooptijd voor alle videoproducten (Cinema EOS en X-serie) is vijf dagen. Dit is vanwege de complexiteit van reparaties en de beschikbaarheid van onderdelen en de vereiste gereedschappen. Als je recht hebt op een doorlooptijd van twee dagen (Platina) of drie dagen (Goud) zal Canon er alles aan doen om de reparatie binnen de snelste doorlooptijd van vijf dagen af te ronden. Als de reparatie meer dan vijf dagen in beslag neemt, hebben Goud- en Platina-leden recht op een uitleenproduct.

  • Hoe kan ik mijn CPS-abonnement betalen?

    De lidmaatschapskosten worden vooraf in rekening gebracht wanneer je je abonneert. Je kunt betalen met een creditcard of via bankoverschrijving voor de betalingsdatum die staat aangegeven op de btw-factuur.

  • Wat als mijn betaling niet is gelukt of als er problemen zijn met mijn betaling?

    Neem contact op met CPS Priority Support: canon.ie/pro/contact-canon-professional-support/

  • Hoe kan ik mijn CPS-niveau up- of downgraden?

    Om je CPS-lidmaatschapsniveau te upgraden, moet je het benodigde aantal productpunten hebben voor je in aanmerking komt voor het gewenste niveau. Je kunt echter op elk gewenst moment downgraden naar een niveau dat lager is dan je huidige niveau.

  • Hoe kan ik mijn CPS-abonnement opzeggen?

    Om je CPS-lidmaatschap op te zeggen, ga je naar de pagina Abonnement in je zakelijke account en volg je de instructies voor het opzeggen.

  • Kan ik CPS alleen in mijn thuisland gebruiken?

    Het volledige, betaalde CPS-lidmaatschap is geldig in de volgende landen:

    België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. De voordelen van lidmaatschapsservices kunnen worden gebruikt bij elk Canon Professional Service Center in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

  • Wanneer krijg ik mijn lidmaatschapskaart?

    Je kunt de elektronische CPS-lidmaatschapskaart downloaden via de welkomstmail en het tabblad CPS in je zakelijke account.

  • Kan ik lid worden van CPS als ik al lid ben in een andere wereldregio buiten Europa, het Midden-Oosten of Afrika?

    CPS wordt afzonderlijk uitgevoerd binnen de verschillende wereldregio's. CPS-klanten buiten Europa, het Midden-Oosten of Afrika komen met een geldige CPS-lidmaatschapskaart echter in aanmerking voor sommige services bij Canon EMEA-faciliteiten en -evenementen. Houd er rekening mee dat voordelen van je thuisland mogelijk niet van toepassing zijn voor EMEA.

  • Kan ik profiteren van voordelen in andere wereldregio's als ik lid ben van CPS?

    Als je een CPS-lidmaatschap hebt, kun je profiteren van Canon-prioriteitsservices buiten de deelnemende landen door je geldige, digitale CPS-lidmaatschapskaart te tonen. De voordelen kunnen echter afwijken van de voordelen in je eigen regio.

Hulp nodig?

Ons CPS-supportteam staat klaar om je vragen te beantwoorden.
NEEM CONTACT OP MET CPS